درنهایت، فعالیت های خانگی آموزش ارتباطی بسیاری موجود اینجا را کلیک کنید می باشد. این فعالیت هاشامل موارد 

زیرمی باشد:

1.LACE، که یک برنامه تعاملی، کامپیوتری شده است که به توسعه بهبود مهارت های شنیداری، افزایش سرعت پردازش فکری، بهبود حافظه شنوایی، استفاده بهتر ازمهارت های زبانی وتسهیل بیشتردرکاربرد استراتژی های تعاملی، کمک می کند.

 

2.صدا وفراتراز آن (Sound and Beyond)، که توسط انجمن House Ear توسعه یافته است وتوسط شرکت Cochlear به بازارعرضه شده است ویک برنامه تعاملی کامپیوتری شده می باشد که شامل 8نمونه می باشد: اصوات خالص، صداهای محیطی، شناسایی صدای زن ومرد، بازشناسی واکه، بازشناسی همخوان، جملات روزمره ودرک موزیک.

 

3.دیدن وشنیدن گفتار(Seeing and Hearing Speech)، آموزش های شنوایی ولب خوانی کامپیوتری شده است که توسط Sensimetrics به منظورفراهم کردن فعالیت هایی برای درک گفتارشنوایی-بینایی توسعه پیداکرده است. 

 

4.آسان ساختن گفتگو(Conversation Made Easy)، که توسط Tyemurray به منظوراستفاده توسط کودکان وبزرگسالان دارای کم شنوایی توسعه یافته است. آیتم های صداوجمله ومکالمات حالت روزمره درمجموعه بسته ارائه می شوند. 

ارتباط دستی

بیش تر بزرگسالان کم شنوا می توانند ازباقیمانده شنوایی ویاشنوایی تقویت شده برای برقراری ارتباط 

شفاهی استفاده کنند. میزان افراد بزرگسال امریکا که نمی توانند گفتار رابه میزان کافی بشنوند، خیلی 

اندک است. به این علت که به طورمعمول کم شنوایی دربزرگسالان اکتسابی است، درنتیجه احتمال 

تداوم وابستگی به ارتباط گفتاری دربزرگسالان بیشتراست. اگرچه معرفی روش مرسوم ارتباط دستی 

برای اکثربزرگسالان باآسیب شنوایی غیرضروری است، اما استفاده ازنشانه های بینایی یعنی اشارات 

وحرکات بدنی درموقع سخن گفتن (gestures)، برقراری ارتباط راتسهیل می کند. این حرکات 

واشارات، طبیعی وفراگیرهستند. این حرکات واشارات می توانند برای تسهیل درک وتولید زبان، 

انتقال احساسات یاتنظیم رفتاربه کار روند. اکثربررسی ها متکی به ارزیابی های رفتاری برای تعیین 

اثراشارات وحرکات روی پردازش گفتارهستند. اخیرا، Kelly وهمکارانش قابلیت های وابسته به 

موقعیت رابرای ارزیابی اینکه چطوراین حرکات واشارات برپردازش گفتار تاثیرمی گذارند، 

راموردبررسی قرار دادند. یافته های این محققین ملاک های آبجکتیومهمی مبنی براین که این 

اشارات نقش مهمی در روندرمزگذاری گفتار ایفامی کند، رافراهم کرد. بزرگسالان دارای کم شنوایی 

به راحتی این حرکات واشارات بدنی که تحت عنوان "emblems" (علامت) توصیف می شوند 

راتشخیص می دهند. علائم اشاره ای، حرکاتی هستند که بدون سخن گفتن فهمیده می شوند (مثلا 

انگشت اشاره به لب ها نشان دهنده سکوت می باشد). سایراشارات قابل تشخیص ممکن است نمادین 

باشد یعنی نشان می دهد که چه چیزی گفته شده است. برخی اشارات باچیزی که گفته شده تطابق 

دارند وبه درک پیام کمک می کنند. حرکات مستقیمانشان دهنده یاحرکات اشاره ای، اطلاعات مکانی 

وتوجه مستقیم رافراهم می کنند. کودکان باشنوایی آسیب دیده اغلب اشارات وعلائم خانگی رابرای 

برقراری ارتباط به کارمی برند. به طورمشابه بزرگسالان باشنوایی آسیب دیده ممکن است

منبع: https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%a7%d8%aa%db%8c%da%a9%d9%86/
تجویز انواع سمعک گوش نامرئی شنوایی ,ارتباط ,توسعه ,حرکات ,گفتار ,اشاره ,حرکات واشارات ,آسیب دیده ,باشنوایی آسیب ,توسعه یافته ,برقراری ارتباط منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

awdwa عشق سفر آموزشگاه مراقبت و زیبایی ه خاله اینجا فرشته ها هم غمگینند پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان تناسب اندام الیوت